«Чи везуть російську нафту хорватські танкери?», – перші шпальти світових ЗМІ про війну росії в Україні

09 Листопада 2022, 13:10
Фото ілстративне 359
Фото ілстративне

Героїчне протистояння українського народу проти рашистської навали і надалі тримає в напрузі увесь світ. Міжнародні ЗМІ продовжують публікувати на перших шпальтах інформацію про події на фронті. 

Журналісти видання Район.Закордон  зібрали найактуальнішу інформацію, яку написали на перших сторінках світових видань 7 листопада.

Головні теми

  • Як повідомляє Washington Post, США неофіційно попросили Україну висловити готовність до переговорів.

  • «Міжнародне розслідування: чи везуть російську нафту хорватські танкери».

  • Конференція COP27 розпочинається в Шарм-ель-Шейх на Синайському півострові. Головна тема; війна в Україні, а також енергетична та продовольча криза.

  • росіяни знову «націлилися» на голосування в США.

  • Іран використовує Україну як летальний полігон для випробувань безпілотників.

  • росія допомагає зміцнити супротивника США
  • Помічники Байдена та путіна провели секретні переговори

  • Великі втрати росіян

«Večernji list» – хорватське видання: «Міжнародне розслідування: чи везуть російську нафту хорватські танкери»

«Я впевнений, що це відбувається! Нафта перевантажується у відкритому морі», – колишній міністр економіки Хорватії Давор Штерн.

«Наша компанія ніколи не брала участі в порушенні санкцій», – президент правління Tankerske plovidba Маріо Павіч.

Екіпаж і капітан не несуть відповідальності, як і власник судна, тому що він не знає, який вантаж перевозять і що з ним відбувається. «Трейдери», які його наймають, несуть відповідальність, а власник відповідає за зарплату екіпажу та страхування судна.

Ембарго порушується тим, що російську нафту перевантажують у відкритому морі, а потім фальсифікують «папери» і транспортують як арабську нафту 

Деякі хорватські судноплавні компанії порушують санкції проти Росії?  Вони теж возять російську нафту в США?  Якщо це правда, чи це воєнна нажива, і в такому випадку, чи знають про все це хорватські спецслужби? Чи знають вони, а відтак і керівництво держави, хто збагачується на українській катастрофі та куди веде слід грошей?

Večernji list цими днями отримав довідку про те, що російську нафту транспортують на Мальту та в Африку, потім її перевантажують із одного судна на інше, фальсифікують документи, щоб приховати походження нафти,  і заробляють гроші там, де вони, враховуючи санкції, не повинні бути. 

Разом із заявою про те, що багато судноплавних компаній в ЄС це роблять, нам було вказано, що деякі хорвати також роблять це, і це в той час, коли ЄС номінально вводить санкції проти Росії. 

Варто також зазначити, що Večernji list отримав інформацію із Задара, де розташована штаб-квартира найбільшої хорватської судноплавної компанії Tankerska plovidba. Тому ми також запитали їх, чи знають вони щось про це, і спробували нещодавно перевірити маршрут їхніх суден, тобто, чи їхні танкери, як і багато інших, також прямують до Мальти, Валлетти, де нібито все відбувалося протягом останніх місяців. 

Питання та частини заяв, які «люди з моря» розповіли журналісту Večernji list про ймовірну контрабанду російської нафти, ми надіслали всім відповідним хорватським і міжнародним установам, а також людям з нафтового бізнесу Давору Штерну, колишньому міністру економіки та багаторічному керівнику INA, який керував її філією в москві, а також генералу Івану Чермаку, власнику Delta Oil International, компанії, що займається купівлею, доставкою та зберіганням нафти.

Свідки події, особистість яких ми охороняємо з міркувань безпеки, з острахом описували, як змінюється «національність» нафти і як відбувається торгівля. Розповіли про лоцмана на кораблі, обов’язки за коносамент, хто і як його підписує, сканує, відправляє агенту в порту, як вона «перетворюється з російської на азіатську»...

– Потім ми отримуємо дозвіл від компанії та країни, в морі якої ми перебуваємо, на перевалку вантажу.

Після того, як ми надішлемо коносамент агенту, можна «надрукувати» все, оскільки тепер усе комп’ютеризовано, і ми більше не маємо в руках фізичного паперу, як раніше. 

Отже, ми отримуємо накладну, її сканують і надсилають електронною поштою, і той, хто її отримує, може змінити її і написати, що це не російська нафта, а нафта Саудівської Аравії чи будь-якої іншої країни, і вона може йти до США або ще кудись, де діють санкції проти росії

У цьому випадку екіпаж корабля не винний. Ті, хто це робить, не везуть російську нафту на берег, а роблять це в морі і виписують фіктивну накладну. Припустімо, що прибувають три менші кораблі, щоб перевантажити з нашого більшого танкера. 

Звичайно, можна робити все, що завгодно, включно з контрабандою, російську нафту перевозити, наприклад, як саудівську чи будь-якої іншої держави. 

Чиатйте також: Реакція світу на війну росії проти України 7-9 листопада

Це політика, без державної політики цього б не сталося – це заява одного з «людей з моря», яку ми надіслали державним інституціям і хорватським судновласникам і попросили прокоментувати, чи їм про це відомо.

Інше джерело із Задара також вказує про транспортування російської нафти в Африку та на Мальту, фальсифікацію документів на подальше транспортування туди, де «діють санкції». 

А в США? А третій співрозмовник, який чув про це, переконаний, що про це навіть писати небезпечно.

Обережно, це дуже серйозні речі, і мені байдуже... Не знаю, наскільки добре той, хто не в морі, розуміє спосіб контрабанди та зміни походження нафти, але давайте так: ви думаєте, що ця історія відрізняється від тієї, яка була під час війни в Хорватії та в Боснії і Герцеговині, коли нафта з Хорватії йшла до сербів у Боснію та Герцеговину і коли деякі наші відомі персонажі нібито на цьому розбагатіли ? 

Мені дуже цікаво, чи хтось наважиться написати і щось сказати з цього приводу? І чи буде щось доведено? 

Давайте спочатку подивимось, що вони вам відповідатимуть.

Щодо результатів розслідування журналісти Večernjak у розмові з «нафтовиками» отримали підтвердження, що російську нафту везуть контрабандою туди, де нібито діють санкції. Хто це, повідомлять, коли отримають відповідь на запитання, надіслане в першу чергу до міжнародних інституцій. Вони вже заявляють Večernji List, що знають, що деякі країни ЄС порушують санкції.

А що тут кажуть особи та установи? Генерал Іван Чермак говорить, що, на жаль, не має інформації про це, тому не може коментувати. Натомість Давор Штерн набагато красномовніший.

«У мене немає конкретних доказів щодо цих випадків, але я впевнений, що таке буває! Нафту перевантажують у відкритому морі, це робиться споконвіку, в торгівлі дозволено все, поки не спіймають. Один із моїх колишніх роботодавців, Марк Річ, був засуджений у США до, я думаю, 500 років, по 25 років за кожне судно, за експорт нафти до Південної Африки. Магазин намагається максимізувати прибуток усіма можливими способами, він не соромиться обходити санкції, тому що немає жодних нормативних актів щодо санкцій, не визначено, яка відповідальність, – відверто сказав Штерн.

Він пояснює, як великі нафтові компанії орендують кораблі на ринку, зокрема хорватські судноплавні компанії.

На запитання, чи повинні спецслужби знати, що щось подібне відбувається, він відповідає, що – так, але ми, як маленька країна, насправді не маємо таких можливостей.

«У великих країн є супутники, які все знімають, шпигуни в портах», – пояснює нафтовик.

«На війні заробляють усі, крім тих, хто страждає», – - каже він.

Так, оливунафту продавали через Хорватію до Сербії, поки йшла війна, і «хлопці домовились» про продаж її з цистерн ІНА на наших заправках. Незважаючи на те, що танкери зважують при в'їзді та виїзді з країни на кордоні з Боснією та Герцеговиною, нафту заміняли водою, і коли ми повідомили про це в поліцію, вони сказали, що у них не вистачає людей, щоб контролювати це, – Штерн говорив про це відкрито.

Що стосується «сліду грошей», то він каже, що в Хорватії досить жорсткий контроль. Інститут Управління з запобігання відмиванню грошей досить автономний, але є податкові гавані: Об’єднані Арабські Емірати, Мальта, Кіпр...

Контрабандисти – нелояльні конкуренти

У «Танкерській плавбідді» кажуть, що через відповідне міністерство, як зв’язок з органами ЄС, вони лобіюють посилення контролю та узгодження санкцій на рівні ЄС, США та Великої Британії з метою суворого накладення санкцій на компанії та судна, які порушують санкції. та створюють недобросовісну конкуренцію на ринку.

«На жаль, особливо під час війни, повідомляють про випадки контрабанди наркотиків, зброї та нафти, але Tankerska plovidba ніколи в цьому не брала участі та рішуче засуджує таку поведінку», — переконує Маріо Павіч, президент судноплавної компанії Zadar.

Вони стверджують, що кожному укладенню транспортного договору передує поглиблена фіксація та суворий внутрішній і зовнішній контроль усіх учасників, а під час перевірки користуються послугами відомих юридичних фірм, що спеціалізуються на операціях з міжнародним елементом.

«Укладення кожного транспортного договору також підлягає перевірці страховими компаніями. Остаточне рішення про укладення контракту буде прийнято лише після підтвердження того, що запропоновані поїздки та бізнес з усіма особами, залученими до транзакції, відповідають чинним нормам, тому дії Tankerska plovidba всупереч санкціям неможливі», – запевняє Павич.

Але випадки порушення ембарго на торгівлю російською нафтою відбуваються постійно, підтвердила Večernji list міжнародна неурядова організація Global Witness. Вони порівняли доповідь у Večernji list від хорватських моряків, які згадують Мальту та Африку, з тим, що вони знають про Індію.

«Ми повідомляли, що подібне відбувається з Індією. Контактуємо з владою кількох країн і, якщо маємо інформацію про порушення санкцій, зв’язуємося безпосередньо з ними. Ми також зробили це в серпні, коли німецька компанія порушила вугільне ембарго, що призвело до того, що федеральна прокуратура Німеччини почала розслідування», – розповів Луїс Вілсон з Global Witness. 

Найближчим часом можуть зробити заяву численні залучені або зацікавлені, хто б мав, що сказати на цю тему, включно з Міністерством закордонних справ і хорватськими слідчими органами. До того часу Мінфін відповів, що інформації на цю тему немає, і вказав Міністерство закордонних та європейських справ як компетентний орган для загальної координації міжнародних обмежувальних заходів.

Фактичним співвласником Fortenova залишається російський Сбербанк.

Сейф Алкетбі, потенційний новий співвласник із Дубайя, не вжив жодних судових заходів для легалізації своєї власності.

Драма навколо зміни власника у групі Forten, яка інтригує громадськість з вечора середи, неминуче ставить питання про те, чи перебуває під загрозою діяльність найбільшої вітчизняної бізнес-системи.

 

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
18.04.2024