Зручність і доступність: як система «е-Консул» змінить консульські послуги для українців за кордоном
Кабмін ухвалив постанову щодо запуску інформаційно-комунікаційної системи «е-Консул», яка має покращити доступність консульських послуг для українців за кордоном.
У Міністерстві закордонних справ України поділилися першими подробицями роботи модернізованої інформаційно-комунікаційної системи «е-Консул».
Відомо, що вже створена цифрова платформа. У МЗС розповідають, що в закритому режимі тестуються оновлена електронна черга, електронні кабінети заявника та консула, автоматизовані пілотні послуги у сфері нотаріату, оформлення довідок тощо. Також проводяться безпекові перевірки, тестування на наявність вразливостей, міцність алгоритмів шифрування даних та стійкість до пікових навантажень.
МЗС також працює над підключенням системи до державних реєстрів та інформаційних баз, що дозволить скоротити операційний час надання громадянам сервісів МЗС на 30-80%, залежно від типу послуги.
Нова система має дозволити поступово відійти від необхідності подавати вже наявні у держави дані чи документи й дасть можливість запровадити перші дистанційні послуги, для яких узагалі не буде потреби йти до консула.
Очікується, що українці зможуть скористатися оновленою системою вже цьогоріч.
«Система «е-Консул» зробить сервіси доступнішими і швидшими: деякі дії перейдуть в онлайн, інші спростяться завдяки автоматичному підтягуванню документів з реєстрів. Це покращить якість послуг для громадян за кордоном», – зазначив очільник МЗС Дмитро Кулеба.
Далі МЗС буде збільшувати частку дистанційних послуг, інтегрувати онлайн-платежі, поширення документів у «Дії» спільно з Міністерством цифрової трансформації. У міністерстві зазначили, що можливості та зручність «е-Консула» зростатимуть поетапно.
Потреба у модернізації системи «е-Консул» та спрощенні доступу до консульських послуг МЗС постала особливо гостро в умовах повномасштабної війни, пояснює міністерство.
За кордоном нині перебуває близько 7,5 мільйона громадян України, більша частина з них виїхали вимушено через російське вторгнення. Цим людям особливо потрібна консульська допомога через втрачені документи, нерозв’язані майнові питання, влаштування дітей тощо.
У МЗС кажуть, що попит на отримання консульських послуг залишається вкрай високим та «об’єктивно перевищує можливості консульських служб більшості країн світу».
«Саме тому з листопада 2023 року МЗС розпочало амбітний проєкт з модернізації консульських інформаційних систем, який дозволить за кошти міжнародної технічної допомоги, зокрема Міжнародної організації міграції, Програми розвитку ООН та Управління верховного комісара у справах біженців ООН, автоматизувати бізнес-процеси та підвищити ефективність роботи консульських установ», – зазначають у міністерстві.
Нагадаємо, раніше речник МЗС Георгій Тихий заявляв, що оновлена система МЗС буде глибше інтегрована з реєстрами та інформаційними базами, а у співпраці з Мінцифри у ній буде можливість шерингу документів через додаток «Дія».