Країни ЄС розробляють план із затримання танкерів тіньового флоту Росії, – Politico

Європейські країни ведуть переговори про масштабні захоплення танкерів, які перевозять російську нафту Балтійським морем. Для цього розробляються юридичні підстави.
Серед обговорюваних пропозицій – використання міжнародного права для захоплення суден за екологічними або антипіратськими підставами. Про це повідомляє Politico з посиланням на європейських дипломатів і чиновників.
За словами міністра закордонних справ Естонії Маргуса Цахкна, близько половини російської нафти, що підпадає під санкції, проходить через Фінську затоку. Він зазначив, що є випадки обривів підводних кабелів у Балтійському морі та екологічні загрози, пов’язані з проходженням танкерів.
«Тепер питання в тому, що ми можемо зробити з цими суднами? Ми не можемо заблокувати все море, але можемо контролювати більше. Є багато можливостей», – сказав він.
Видання зазначає, що Європейський Союз нині вивчає правові шляхи для впровадження цієї ініціативи. Наразі розглядаються три можливі варіанти дій:
- Вилучення суден через екологічну загрозу. Значна частина російських танкерів експлуатується понад 15 років, що збільшує ймовірність аварій та нафтових розливів.
- Застосування антипіратських законів. Це дасть змогу затримувати судна, що становлять загрозу важливій підводній інфраструктурі. Подібні інциденти фіксуються з кінця 2023 року, коли кораблі пошкоджували інтернет-кабелі та об’єкти енергосистеми.
- Запровадження нових регіональних норм. Зокрема, в акваторії Балтійського моря можуть зобов’язати судна співпрацювати лише з перевіреними страховими компаніями. Це дозволить таким державам, як Естонія та Фінляндія, затримувати танкери з сумнівним страхуванням.
Для втілення цих заходів необхідна узгоджена співпраця між країнами ЄС. Водночас, як зауважує видання, реалізацію ініціативи можуть ускладнити можливі судові позови з боку Росії та значні фінансові витрати.