Атака на російський літак А-50 у Білорусі: озвучили нові подробиці

02 Березня 2023, 10:50
Атака на російський літак А-50 у Білорусі: озвучили нові подробиці 1929
Атака на російський літак А-50 у Білорусі: озвучили нові подробиці

На військовому аеропорту в білоруських Мачулищах 26 лютого пролунали два вибухи, які пошкодили російський літак А-50. 

Відповідальність за цю атаку взяли на себе білоруські партизани. Ініціатива BYPOL, яка не підтримує режим Лукашенка, повідомила, чим саме могли атакувати літак.

Ініціатива повідомила, що білоруські партизани використали для атаки два дрони виробництва компанії DJI, переобладнані в дрони-камкадзе «кустарним» способом.

Кожен дрон ніс заряд 200 грамів вибухової речовини в тротиловому еквіваленті. Як уражаючий елемент використані металеві кулі з приблизною кількістю 200 штук на кожен.

Учасники ініціативи BYPOL припустили, виходячи з опублікованих супутникових знімків, що є два місця пошкодження: ключовий елемент – трикоординатна станція радіолокації, а саме локатор; видно пошкодження в районі розташування обтічника антени супутникової радіолінії, в передній частині поблизу носового відсіку.

У BYPOL також розповіли, що локатор літаків типу А-50 могли збудувати на горизонтальних щілинних хвилеводах або в їх основі можуть лежати фазовані антенні грати.

Їх пошкодження означає, що антену доведеться міняти повністю з її повним розбиранням і демонтажем. Крім антени локатора, під обтічником має бути ще антена системи розпізнавання «свій – чужий», – повідомили колишні міліціонери, які не підтримують режим Лукашенка.

Вони зазначають, що обладнання такого типу – це дорогий штучний продукт, що виготовляється на основі попереднього замовлення. Окрім того, на техніку впливав вогонь та ударна хвиля, що призводить до деформації або зміщення елементів локатора.

Окрім того, сталеві кульки з дронів мали проникнути на достатню глибину у відносно тонку оболонку корпуса літака, пошкодити електричну проводкну та НВЧ обладнання – РЛС і станцію, які зазвичай розміщені біля антен. Ба більше, під обшивкою літака вздовж корпусу багато дротів.

Сталеві елементи ураження могли не тільки розірвати дроти, а й разом з вогнем і сплавити їх. На знімках із супутника такий вид пошкоджень побачити та оцінити не зможемо. Аналогічно слід оцінювати друге попадання,
– заявили в ініціативі.

Окрім того, вони додали, що наразі не встановлено, чи гасили літак. Якщо так, то якою саме речовиною. За даними BYPOL:

  • висока температура і реакція на засоби пожежогасіння також могли спричинити зміну кольору крил та інших елементів;
  • якщо таки літак гасили, то велика ймовірність, що засоби пожежогасіння потрапили на зруйновані місця;
  • вплив води або водних розчинів призводить до окислення внутрішньої частини НВЧ хвилеводів, покритих металом з високою провідністю;
  • висока енергія сигналу локаційних станцій у місцях корозії викликає прогорання цього покриття – це може викликати вихід із ладу самої радіолокаційної системи.

Нагадаємо, що про «бавовну»»на цьому аеродромі стало відомо вранці 26 лютого. Місцеві чати, очевидно, опісля вибухнули від повідомлень про те, що трапилось. Однак згодом їх почистили модератори. 

Читайте також: Біля білоруської авіабази «Мачулищі», звідки злітають російські винищувачі, чули вибухи

 

Коментар
26/04/2024 П'ятниця
26.04.2024
25.04.2024