Страйк польських перевізників: на заблокованому кордоні стало погано одному з українських водіїв

10 Листопада 2023, 14:05
Страйк на кордоні з Україною 8533
Страйк на кордоні з Україною

На заблокованому ПП «Дорогуськ-Ягодин» на польській стороні стало погано одному з українських водіїв.

У чоловіка стався судомний напад. Медиків на місці не було, тому першу необхідну допомогу надавали водії, повідомив на своїй сторінці у фейсбуці Павло Кравчук, експерт ГО «Європа без бар'єрів».

«Не забезпечили чергування медиків на місці своєї акції, не кажучи про доступ до питної води, про душ і туалет... В таких умовах наступні випадки серйозних проблем зі здоров'ям тільки питання часу. Нагадаю, це все робиться під прикриттям захисту інтересів польських перевізників, але насправді більшість перевізників не підтримують протест, який організувала групка політиків, пов'язаних з ультраправою і антиукраїнською Конфедерацією», написав представник громадської організації.

Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники розпочали фізичне блокування трьох з чотирьох найбільших прикордонних переходів на польсько-українському кордоні. Як українські, так і польські експортери, імпортери та перевізники вже зазнають збитків, так само страждають і взаємини між двома країнами, які ще не встигли відновитися після зернового конфлікту.

Як пише Павло Кравчук, активним учасником блокади є Рафал Меклер, власник транспортної фірми і голова люблінського осередку «Конфедерації», польської ультраправої партії з радикально антиукраїнською риторикою та зв’язками з Росією.

«Як сам Меклер, так і «Конфедерація» активно лобіюють та висвітлюють блокаду. По суті, наразі це єдина польська парламентська партія, що підтримала цю акцію. Ба більше, 3 листопада лідери «Конфедерації» організували у Сеймі пресконференцію з анонсом блокади за участю перевізників із «Комітету».

При цьому, на відміну від аграрно-зернових протестів та попередніх блокад перевізників у 2022-2023 роках, цей страйк не має підтримки ані більшості перевізників, ані органів влади Польщі. Як великі об’єднання та профспілки, так і польське Міністерство інфраструктури не підтримали публічно блокаду та її вимоги. Крім того, дивно виглядає час проведення протестних акцій – нинішній уряд Польщі допрацьовує останні тижні чи навіть дні, тоді як новий ще не сформовано. А відповідно, невідомо, кому адресовані вимоги протестувальників», зазначає експерт ГО.

До речі, у релізі польського Міністерства інфраструктури названо шість вимог учасників акції:

  •  повернення дозволів для українських перевізників;
  •  посилення вимог перевезень в рамках ЄКМТ (сертифікатів Європейської конференції міністрів транспорту);
  •  заборона реєстрації в Польщі компаній з капіталом з-поза меж ЄС;
  •  отримання доступу до української системи «Шлях»;
  •  окремі черги для машин з ЄС у системі «єЧерга»;
  •  виділення окремих черг для порожніх авто.

Українське Міністерство інфраструктури за кілька днів страйку так і не отримало офіційного списку вимог і вимушене встановлювати їх шляхом аналізу повідомлень у медіа.

Нагадаємо, учасники блокади пообіцяли пропускати водіїв легкових автомобілів, автобусів та транспортних засобів, які перевозять живих тварин, а також гуманітарну та військову допомогу.

Раніше речник ДПСУ Андрій Демченко повідомляв, що українці можуть натрапляти на труднощі при перетині кордону з Польщею після 3 листопада у зв'язку з проведенням страйку польських перевізників.

 

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024