«Блокування кордону завершиться тоді, коли владці усвідомлять, що це діяльність на руку ворогу», – волонтер

29 Листопада 2023, 17:15
Черги на заблокованому пункті пропуску «Корчова-Краківець» ФОТО ВІДЕО 66845
Черги на заблокованому пункті пропуску «Корчова-Краківець»

Страйк польських перевізників заблокував на кілька тижнів роботу чотирьох пунктів пропуску на кордоні з Україною. Довжелезні черги у декілька десятків кілометрів, тисячі вантажівок і стільки ж українських, та часом і польських водіїв. 

Що ж нині відбувається на заблокованих пунктах пропуску, хто підтримує українських водіїв та коли врешті-решт завершиться це знущання з людей і з техніки, – читайте у розмові журналіста Район.Закордон з віцепрезидентом Fundacja Humanitarna Folkowisko, проєктним менеджером гуманітарних та реабілітаційних проєктів, волонтером Володимиром Михалишиним.

Додамо, що саме ця фундація з перших днів блокування кордону підтримує українських та польських водіїв. 

«На щастя, водії вантажівок завжди виїжджають у рейс підготовленими на тиждень, максимум на два. Вони беруть з собою газові бутлі, харчі, аби щось приготувати, засоби гігієни. І весь цей час кожен з них пильнує за своїм здоров’ям. Наразі я не бачив, щоб був якийсь медичний супровід для водіїв, які заблоковані на кордоні. Проте видно присутність поліції. Її багато, вона контролює рух. У пріоритеті – вантажівки, які везуть гуманітарну допомогу, продукти, що мають короткий термін придатності. Решта стоїть у загальній черзі. Гуманітарної допомоги є багато, цистерн з паливом теж чимало, що теж створює додаткові  ризики. Тому тут мали б бути присутні ще й рятувальники та медики. Чимало водіїв мають якісь хронічні болячки, про які соромляться говорити на загал. Але якби в місцях простою були присутні медики, то у водіїв була б можливість поміряти тиск, або отримати щось противірусне, ліки проти розладів шлунку тощо», розповідає Володимир про побут українських водіїв, які заблоковані на пункті пропуску.

Довжелезні черги у декілька десятків кілометрів, тисячі вантажівок і стільки ж водіїв
Довжелезні черги у декілька десятків кілометрів, тисячі вантажівок і стільки ж водіїв

Дізнаємося, що Fundacja Humanitarna Folkowisko допомагає українцям з перших днів повномасштабного вторгнення російської армії в Україну.

«Зараз це наш додатковий виклик – поїздити по тих місцях, де люди потребують більшої допомоги. Ми – майстри організовувати не організовуване. Спочатку подаємо певну інформацію для людей, їх оточення, а згодом максимально координуємо заради досягнення певного результату.  У такому випадку – це допомога українським і польським водіям, які опинилися в складних життєвих обставинах. Вони не можуть поїхати до своїх сімей, не можуть отримати медичну допомогу, не можуть зрушити з місця, бо прив’язані до своїх фур, за які несуть персональну відповідальність», розповідає віцепрезидент фундації.

Фундація привозить водіям засоби гігієни (вологі серветки, дезінфікатори), гарячу їжу, питну воду, солодощі
Фундація привозить водіям засоби гігієни (вологі серветки, дезінфікатори), гарячу їжу, питну воду, солодощі

Фундація привозить водіям засоби гігієни (вологі серветки, дезінфікатори), гарячу їжу, питну воду, солодощі
Фундація привозить водіям засоби гігієни (вологі серветки, дезінфікатори), гарячу їжу, питну воду, солодощі

Якщо конкретизувати, то фундація привозить водіям засоби гігієни (вологі серветки, дезінфікатори), гарячу їжу, питну воду, солодощі.

 

«Таким чином ми хочемо показати, що й українці і поляки дбають про них. Актуальна інформація про те, що насправді коїться на заблокованих пунктах пропуску, поширюється дуже повільно, але ми все робимо для того, аби висвітлити цю проблему. Ми й говоримо, і одразу діємо», продовжує співрозмовник.

Водіям привезли гарячу їжу
Водіям привезли гарячу їжу

Фундація привозить водіям засоби гігієни (вологі серветки, дезінфікатори), гарячу їжу, питну воду, солодощі
Фундація привозить водіям засоби гігієни (вологі серветки, дезінфікатори), гарячу їжу, питну воду, солодощі

Як з’ясувалося, наразі нашим водіям найбільше не вистачає підтримки, теплої їжі, питної води.

«Ми спілкуємося з водіями, які стоять на Корчові і на Медиці два тижні, а то й більше. То вони розповідають, що мали з собою газові балони, але газ у них вже закінчився. І проблема в тому, що технічні з’єднання в українських та польських балонах – різні. І просто немає можливості заправити ці балони. Тому і доводиться їм їсти холодні страви і «сухом’ятку», розповідає Володимир.

Волонтер також каже, що полякам однозначно бракує інформації. Вони намагаються її шукати в соцмережах. А там її висвітлюють кожен на свій лад, в залежності від свого політичного «віросповідання». Проблема набирає обертів і, відповідно, соціум цікавиться, «чому ж так сталося», адресує подібні запитання до влади. Володимир переконаний, що чим більше ця тема буде на слуху, тим швидше проблему будуть вирішувати.

«Протягом останніх двох днів ЗМІ активізувались стосовно запитів до Fundacja Humanitarna Folkowisko. Просять пояснювати, яка наша діяльність, чим саме ми допомагаємо і які є потреби. Звертаються представники радіо, телебачення, новинних медіа», ділиться з нами Володимир Михалишин.

Волонтер упевнений, що все завершиться тоді, коли люди, які мають владу, усвідомлять, що таке блокування – діяльність на руку ворогу.

«У такому випадку – на руку росіянам, які використовують кожну можливість внести свою лепту розбрату, або дисонанс у відносини між народами, які за останні два роки з’єдналися дуже міцно. Ситуація наразі є складною, але люди хочуть зміцнювати цей міст взаємин між Україною та Польщею, який ми так довго і за таких трагічних обставин вибудовували. Тому важливо допомагати, важливо приносити надію, важливо не сидіти вдома, якщо ви десь поруч і можете реально чимось допомогти. Як це роблять звичайні поляки та українці: Роман Фуфяк, Рената Плосконь, Марцін Пйотровський, Олександр Сола, Діана Стражник, Дмитро Воробін, Кароліна Пшесмицька і багато-багато інших, які привозять українським водіям допомогу, добре слово і підтримку. Українські водії – сильні, незламні і незалежні як наша країна», підсумовує наш співрозмовник.

Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники розпочали фізичне блокування трьох з чотирьох найбільших прикордонних переходів на польсько-українському кордоні. Як українські, так і польські експортери, імпортери та перевізники вже зазнають збитків, так само страждають і взаємини між двома країнами, які ще не встигли відновитися після зернового конфлікту.

Водії, які через страйк польських перевізників застрягли у чергах на чотирьох пунктах пропуску, мають можливість подати заявку на евакуацію.

Довжелезні черги у декілька десятків кілометрів, тисячі вантажівок і стільки ж водіїв
Довжелезні черги у декілька десятків кілометрів, тисячі вантажівок і стільки ж водіїв

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024